Gnällisen 2008

Äntligen lite sympati, mat, julmust light, bafusin, gustav adolf bakelse,
den godaste bakelsen jag någonsin ät!
Och det säger inte lite, med tanke på hur många bakelser
jag ätit i mina dagar.
När jag slukat min på ca 4 och en halv sekund satt jag
och stirrade avundsjukt på Johans, han hade halva kvar.
Han såg inte stirrningen, annars hade han
utan tvekan gett sin till mig. Helt säkert!?
Jag kommer att ha sockriga, gräddiga drömmar om den bakelsen.
Frågade genast Johan hur länge det är kvar till
den 6 november nästa år, nästa gustav adolfs dagen.
Hu, så länge man får vänta på det utsökta miraklet!
Jag tycker man borde fira gustav adolfsdagen oftare,
iallfall en gång i månaden...
Fler kak-dagar till folket!

Vi har sjukskrivit oss ikväll.
Ligger och suckar och tar oss på våra febriga pannor,
ett race över vem som kan vara sjukast.
Johan gnäller när jag inte märker när han kroppsligen uttrycker sin dåliga hälsa.
Jag med.
Så här sitter vi. Späningen är olidlig. Vem är det mest synd om?
Vem vinner gnällisen 2008?
Och vem tar hem priset för bästa soundtracket?
Life time achievement?
Best actor? (det blir johan, för jag spelar inte, mig är det fan synd om)
De nominerade är uppklädda med tshirts, kalsonger och filtar.
Väldigt hög modestatus detta år!
Det här årets gnällis sätter verkligen ribban hög!

Jag återkommer snart med mer spännande information från gnällisen 2008.
Kommer Johan sluta skela av trötthet?
Kommer Liza ha högre feber än Johan?
Kommer Johan somna på soffan?
Kommer Liza klaga över för lite sympati?
Svaret får ni efter detta ord från våra sponsorer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0