Hej, mitt vinterland!

Äntligen är gatorna fyllda av snö,
julmust i glaset och mys med kalla fötter!
Idag har jag gjort något jag dock skäms för,
jag borde få slag på fingrarna med en linjal,
jag hade dejt med mig själv på stan,
så väntade jag på hjärtat skulle komma ner,
så jag var lite less.
Kom på den utmärkta planen att jag skulle köpa en tidning
och sätta mig och avnjuta den med en milkshake.
Här kommer det pinsamma: Jag köpte en skvallertidning,
en sån gamla tanter läser.
Jag satt där med en milkshake och gottade
mig i vad kändisar hade för sig.
Planen var att sedan gömma tidningen så Johan inte skulle reta mig för all framtid.
Men jag kunde inte hålla min mörka hemlighet.
Jag bekännde min brist.
Joha skrattade åt mig, mycket.
Men i eftertanke var det himla mysigt.
Särskilt när dom visade hur dom retusherade kändisar.
Och hur jävla mycket stackarna hängs ut.
Jag tänkte att jag ska vara glad att jag inte är känd.
Jag kan dricka min milkshake, klia mig på näsan,
gå upp några kilon utan att det står i tidningen om det.

Sedan gick jag och Johan och fikade följt av middag och skräckfilm.
Mirrors hette filmen.
Rädd hette Liza.
Blev dock helt fylld av fnitter efter en skrämmande spegelscen
då jag hoppade till så popcornskålen jag hade i knät
flög från mitt knä till Johans.
Då var det mest bara roligt istället.


I lördags var det Roadtrip, till Skaune.
Först åkte vi förbi lilla lillasyster där det bjöds på varm choklad med grädde,
kladdkaka och skvaller!
Inte för att vi förstod hälften av skånskan.
Sedan körde vi vidare till Hammenhög.
Träffade på grabbarna i rummet bredvid vårat på vandrarhemmet.
Drack någon julebrygg, sedan vandrade vi genom kylan (det är fan kallare i SKåne än Jämtland)
till Helena, vi tittade på bilder och blev fyller.
Sedan dansade vi på bord och sjöng natten lång!
Klockan halv fem var Johan trött och ville hem.
Det ville inte jag, jag ville dansa och tjoa!
Johan gick. Sen ångrade jag mig,
så Johan fick gå tillbaka för att hämta mig,
eftersom jag hotade med att gå vilse och frysa ihjäl :)
Roligt var det iallafall!

Imorgon vid den här tiden sitter jag på tåget hem.
Kommer sakna mig älskling nått för jävligt.
Men det kommer bli hemskt kul att träffa mina
käraste där uppe!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0