Skaune, here we go?

Idag gick jag omkring och tittade på
förstörelsen två monster lämnat efter sig.
Det vill säga jag och min "fru".
Usch, vad trist det är att komma hem till det här.
Och jag är sjuk och grinig dessutom.
Så började jag tänka på stackars Frugan
som kommit hem till grinig Liza och stökigt hem i två veckor nu.
Näh, här får det bli andra bullar tänkte jag, åtminstående andra kakor.
Så traskade jag iväg och köpte en bukett blommor,
en julstrumpa(för Johan har aldrig haft någon och alla
måste ha en julstrumpa. Annars har ju tomten ingenstans att lägga morgonklappen!)
och anti-snark-plåster, för den mannen kan snarka han.
Det sistnämna må ha varit en present till mig,
så jag kan sova en natt iallafall, egentligen
en present till frugan också,
så behöver han inte vakna bredvid gargamel!

Imorgon bär det, förhoppningsvis, iväg till Skåne.
Fest, träffa lillasyster och hotellmysa.
Klart kollade vi på skräckfilm ikväll om en läskigt hotell,
Johan var inte sen med att påminna mig
om vart vi skulle bo imorgon.

Ses imorgon halvdanskar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0