Nightmares by the sea

Varken jag eller Johan kunde sova något inatt.
Låg och vred mig länge och funderade på filmen.
När jag väl lyckats somna så drömde jag mardrömmar,

igen, som vanligt,
brukar vara något styckmördare som jagar mig, får tag på mig och torterar
och hugger mig.
Inatt var det en annan sorts mardröm, jag drömde
att jag började låna ut pengar
till en vän som inte har världens starkaste budget,
och innan jag visste ordet av det hade
jag lånat ut 70,000, som hon hade brännt,
och när jag bad om att vi
skulle göra en avbetalningsplan
sa hon att hon trott att det var om ungefär tio år
hon skulle betala tillbaka,
och jag ville ha igen mina välsparade pengar genast.
Sen dog hon. Och jag var pank.

Hade tänkte åka och simma efter lunch med Johan,
men sen slog det mig att j
jag faktiskt ska till frisören imorgon,
har jag massa klor i håret när jag sitter
där kommer jag gå där ifrån
som hulken!

Läste lite en artikel igår om "Låt den rätte komma in"
, Matt Reeves
 (Felicity och Cloverfield) har visst bestämt sig
för att göra amerikanska versionen av filmen,
den kommer vara baserad på romanen och inte filmen.
Det är rätt kul att amerikanarna fortfarande
kommer undan med att ha så dålig fantasi att dom hela tiden
måste kopiera filmer från andra länder,
också att dom inte importerar orginalfilmerna hellre.
Men men, ska bli kul att se den svengelska filmen!

Nu måste jag städa!

"beware the bottled thoughts of angry young men,
secret compartments hide all of the skeletons,
little girl wants to make her home with him,
in the middle of the shore, she wonders,
"don't know what you asked for,"
"don't know what you asked for;"

all your lovers know why,
nightmares blind their mind's eye.
your rube is young and handsome,
so new to your bedroom floor,
you know damn well where you'll go."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0