tomorrow is today

Tisdagen spenderades på Skövde konsthall, 
var på en utställning av
Björn Knutman, som inte föll mig helt i smaken.
Det kan ha varit svartsjuka också, jag kan ju måla likadant
om det så ska vara,
visste inte bara att man kunde
tjäna pengar på att vara amatörmässig.
Såg också en annan uställning den dagen av
Björn Dawidsson (Dawid),
han fotograferade leksaksbilar och lakrits,
förstorade bilderna och poff så har man konst.
Var rätt fräna bilder ändå.
Lånade lite böcker på biblioteket, den nya boken
om Bin Ladens släkt till
Johan och Pol Pots leende till mig själv, den handlar
om de fyra svenska som på slutet av
70-talet reste genom Kampuchea,
några av de få utlänningar som släpptes in i det stängda
landet. Två miljoner männikskor,
en fjärdedel av befolkningen avrättades eller
dog av svält, slavarbete och sjukdomar under
Pol Pots drygt tre och ett halvt år vid makten.
Lånade även Marilyn Mansons självbiografi
(skriven med hjälp av Neil Strauss, The Game)

Blev inget av filmkvälle i tisdags,
Johan hade visst glömt bort
själva bjudandet :)
Ser ut att bli till helgen istället.
Ska också ut på fotomässa.

Igår var Johan Gbg på jobb vilket gjorde
mig helt tokig i saknad.
Hade självklart mat klar när han kom hem,
massa bullar och godis...
Så han aldrig mer skulle vilja
lämna hemmet. Men det sket sig, han har redan
stuckit på jobbet och lämnat mig här.






"So baby, baby, dry your eye
And bring your voice and bring your smile
All of us who don't belong
To anything or anyone
Hurry up we're losing time"

Kommentarer
Postat av: Lea

Babe...typ halva texten försvinner..=S Jag förstår inte alls mycket av vad som står..=S



PUSS

2008-10-30 @ 14:17:07
URL: http://vamperilla.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0