Let's go to town!

Jag och Johan har hamnat i efter-förkylning koma
och blivit ett med latheten.
Vi behöver verkligen rycka upp oss!
Kanske ett kokt stryk?

Satt och funderade på The Strangers
en av dom läskigaste filmerna jag sett.
Och vad lugnande det var när Johan också blev rädd :)!
Jag började fundera på att jag nog var en kanin
i mitt förra liv för det finns så mycket jag är rädd för.
-Att microvågsugnen ska sprängas,
-Jag vill inte stoppa in eller ta ur saker ur ugnen då
för jag är rädd att jag ska bränna mig på fingrarna eller i ansiktet av ångorna.
-Jag är rädd för mörkret, vill inte ha släckt eller kolsvart när jag ska sova, för
då ser jag inte om det är spöken eller mördare i rummet.
-Dockor i alla former skrämmer livet av mig, om någon har en docka
i sitt hus eller lägenhet flyttar jag ibland på dom så jag ska slippa se dom,
så har ni försvunna dockor så har jag nog flyttat på dom.
-Jag är rädd för att köra på barn när jag kör bil. Tänker alltid på det när jag kör bil,
fast det är ju iofs bra att ha i bakhuvudet.
-Jag är rädd för att bli äldre, dvs vuxen. Rynkor och alldeles för mycket ansvar och för lite frihet.
-Jag är rädd för att inte vara duktig eller duga.
-Jag är rädd för alla konstiga ljud i lägenheten och tror alltid att det är ett spöke.
-Hjärtat dunkar alltid dubbelt så snabbt om duschdraperiet är fördraget i ett badrum,
då måste jag alltid dra upp det och är alltid rädd för att det sitter någon där.
-Jag är rädd för aids och många andra sjukdomar,
kliar det på mitt knä så har jag redan googlat det och kollat upp "vad jag lider av"
innan det ens hunnit slutat klia.
-Jag är rädd för inbrottstjuvar och kollar alltid så dörren är låst innan jag ska sova.
-Jag är rädd för att folk i min närhet ska dö eller vara med om olyckor.

Jag kan fortsätta skriva mycket längre.
Men det viktigaste är att jag INTE är rädd för att prova nya saker
och kastar mig hej vilt in i äventyr utan att tänka på konsekvenserna
vilket leder till att jag får det himla roligt ibland och några gånger
slutar det illa men då kan jag åtminstående tänka att
jag provade och vet att det inte var någon bra ide sen.



Imorgon ska vi på samlar och antik-mässa.
Jag kanske redan har blivit vuxen, det smög sig på mig.

Lillasyster är just nu i London och ska se Phantom of the opera med sin Jocke.
Storasyster är i Indien, lever livet och äventyrar.
Och jag är inte bitter.

Kommentarer
Postat av: Johan

Haha, ja du är söt som är rädd för allt. Jag trodde barnspöken var värst dock...



Igår var det ett år sedan vi kom hem från Sydamerika, helt klart dax för nya äventyr nu (roadtrip och turkiet räknas inte).

2009-01-25 @ 10:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0