The F-word!

Idag är jag så stolt över mig själv!
Har lagat tjälaknul!
Arbetet började igår med att stoppa
in den frysta älgbiten i ugnen
på 70 grader, sedan tog jag ut det på morgonen
när jag vaknade och kokade en saltlag på
2 liter vatten, 1 och en halv deciliter salt,
två matskedar socker, svartpeppar,
färsk rosmarin, tre vitlöksklyftor, en gul lök och timjan.
Där fick den ligga i 5 timmar.
Nu är den uppskärd och fin.
Johan överraskade med att inhandla en skärmaskin
så det blev extra tjusigt!
Senare kommer Tomas hit på film och mat.
Till tjälaknulen ska det serveras potatisgratäng, svamp,
svampsås, svartvinbärsgele och fetaostsallad.
Hoppas det ska smaka!

Ska komma ihåg att fråga storasyster om hennes kontonummer och
hur mycket vi var skyldig henne.
Eftersom hon ska till Indien i 5 veckor på lördag... LYX!

Vi ska föresten se Darjeeling Limited ikväll.
En av dom bästa filmerna jag såg förra året.
Otroligt välgjord, vackert filmat och välskrivet manus.
Se den!!!

Kommentarer
Postat av: Storasyster

6 veckor, mind u! ;)

2009-01-14 @ 19:16:34
Postat av: Bejka

Men hörru, jag och Ina kollade på den filmen, eller ja, BÖRJADE kolla, så värdelös! haha vad ser du i den egentligen? haha

2009-01-14 @ 21:36:00
URL: http://bejka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0