Feeling like a million bucks.

Hemma från matlagningskursen, herre min skapare vad roligt jag har där!
Jag trivs verkligen och är lite ledsen att det börjar lida mot sitt slut.
Ikväll gjorde vi steka bönor, Aztek-tårta, mexikansk sallas jag glömt namet på
och en fruktdrink som hette någonting det med... :)
Har ätit så jag fått ont i magen!
Klurar på vad mer för kurser jag ska läsa...
Finns så himla mycket jag vill lära mig!
Bara trycka in det i skallen.

Lyckades lura Johan häromkvällen också,
överraskade med middag och tända ljus bestående av
turkisk kycklinggryta med hummus och sallad i pitabröd...
Frågade flera gånger hur kycklingen smakade
och det var minsann smaskens!
Trixet var att det inte var kyckling utan quorn!
Men jag hade inte kännt någon skillnad heller ärligt talat.

Vi har liksom bestämt oss för att bli halvtidsvegetarianer.
Svårt att tro va?
Jag som ÄLSKAR kött!
Skälet är att jag sett och läst alldeles för mycket
om hur dom gör på slakterier och uppfödare
som behandlat djuren hemsk och tar ingenting betalt för köttet.
Och andra sidan finns det snälla bönder som behandlar
djuren som man ska och måste därför ta mer betalt
eftersom det helt enkelt är en dyrare metod.
Och om vi inte har råd att äta dyrt kött varje dag
får vi helt enkelt spara in pengarna
på att äta vegetariskt några dagar i veckan
så vi kan köpa kött och därav sponsra dom "snälla" bönderna.
Är litet steg för djuren, ett stort steg i detta hemmet!
Men jag klarar faktiskt inte av tanken av hur dom behandlar djuren.
Men jag kan absolut inte sluta äta kött
och dom  "snälla" bönderna får ju inte mer
pengar för att jag slutar äta kött.
Så det blir mindre men gladare djur jag äter (hur sjukt låter inte det?)

Nu ska vi se om man kan väcka Johan som
snarkat på soffan i över en timma.
Stackarn är förkyld IGEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0