My love

Efter middagen, som föresten blev suverän, så tvingade
jag med Johan på en promenad som inkluderade efterätt.
Hade sånt sug efter en daimstrut att jag inte hade en chans!
Daimstrut gillade jag inte när jag var liten,
men det var min storasysters favorit så jag valde alltid
också den bara för att hon tog det!
Jag gillade igloo och Calippo... Och Piggelin så klart!
Det var aldrig särskilt populärt heller när man försökte välja lika,
himla härmapa var man till och med...!
Men syster hade väl rätt? Tyckte hon att den var godast så var den ju det!
Och så tog syster någon annan, typ 88:an som jag inte heller gillade särskilt,
inte alls och inte fortfarande för den delen heller!
Så ville jag också ha den såklart! Sen bytte hon till Nogger och jag följde efter!
Jag förstod nog långt där inne någonstans att min syster bara valde
någon annan för att vi inte skulle ha lika, men jag visste också
att glassen inte skulle smaka lika god om det inte var samma som hennes.
Sedan efter många om och men så gick vi där ifrån med en daimstrut var och
ett eller två nypmärken på min arm.


Kommentarer
Postat av: Emelie

vad mysigt det låter ändå. mina minnen har väl fastnat runt ost-slaven och gömma sig i garderoben.

2009-03-26 @ 09:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0