dessa funderingar.

Nu är det ju faktiskt så att jag har ett ganska tacksamt problem framför mig.
Helt plötsligt har man val framför sig.
Ett val har jag redan valt bort pga. att jag tycker att jag redan har vart där.
Ett annat val var alldeles för kort.
Ett tredje val låter väldigt trevligt men väldigt långt bort och jag har lite mer funderingar.
Ett fjärde val låter underbart nära i tid men finns några frågor
som jag nog får svar på imorgon.



Idag gjorde jag världens godaste fisk.
På riktigt. Och den blev till av spik.
Alltså lite det som fanns hemma.

Först kokade jag spenat lite snabbt (finns nåt ord för det men det står still i knoppen nu)
sen rörde jag ihop det med lite fräst spenat och saltade och pepprade
och la det på en smörjd form.

Sen tog jag fyra stycken stillhavsflundrafileér som jag saltade, pepprade med svartpeppar och citronpeppar,
sen la jag en halv näve riven västerbottenost i mitten på dom och rullade ihop fisken.

Sen la jag fiskrullarna på spenat och purjolöksbädden.

Efter det tog jag lite sparrisspad som fanns kvar (vattnet i sparrisburken)
och kokade ihop det med 2-3 dl matlagninggrädde, lite fiskfond, salt, peppar, rivet limeskal och limeljus
och hällde det ovanpå fisken.

In i ugnen i 20 minuter på 225 grader och SMASK!
Världens goaste fisk!

Med kokt potatis och hericoverts så känner man sig som en äkta masterchef sen!

Tänk vad hittepåmat kan bli god ibland!

Jag har döpt rätten till Lizas västerbottenfisk på spenat och burjobädd!


Nu blir det lite kvällsfika med min darling!

Kommentarer
Postat av: Lea & Sigge

Det kan du bjuda på när du är med i "Halv åtta hos mig"!!=)



Vi saknar dig!

2010-03-17 @ 12:00:40
URL: http://vamperilla.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0