Just away, not lost.


Jag är inte alls bra på skriva blogg, motsatsen närmare sagt, jag är obra på att skriva blogg.

Hur som helst så har jag inte gått under jorden.

Sedan sist jag skrev har det hänt lite allt möjligt;
varit på dansbandskväll, lekt med Malin, Märta & Therese, dansat lindy hop, jive, wienerwalz, modern vals, quickstep...
Varit på bio, sökt en miljoner jobb.
För övrigt så är jag rätt sugen på att skriva en grinig insändare till en tidning.
Eller mer ett tips. Jag tror att arbetsgivare tror att dom på nåt sätt ursäktar
sig när dom berättar hur många som vill jobba där eller hur många som sökt jobb där.
Men det är inte alls uppmuntrade att höra att flera hundra har frågat om jobb där
eller att flera tusen sökt nån skittjänst dom la ut.
Det betyder ju bara att flera hundra personer vill ha samma jobb som mig,
och flera tusen som söker samma jobb som mig.
Uff.

Framtidsfunderingar rullar runt i huvududet och jag & Johan brainstormar på vad jag borde jobba som.
Och så hittar jag drömutbildningen, sen googlar man arbetstillfällen efter den utbildningen och finner nada.
Plugga fyra år för att komma ut på andra sidan onödig?
Tssss.
Jag träffade en tjej som sa att om jag inte visste vad jag vill "bli när jag blir stor" nu, så kommer jag aldrig veta.
Och det stämmer nog.
Den enda utbildningen som känns mer intressant är i stort sätt omöjlig att komma in på.

Det jag nog mest skulle vilja göra nu är att åka till Norge och jobba ett tag.
Spara ihop en buffert pengar och åka till Afrika, Indien och Nepal.


För övrigt så kan jag väl få vår nu. För fasen.
Och en bil som fungerar.
Eller kanske en mekaniker på speeddile som tar billig peng?


Kommentarer
Postat av: Lea

Jag håller inte med. Det är klart att du kommer komma på vad du vill bli när du blir stor! Man utvecklas ju hela tiden och även ens intressen ändras. Tillslut kommer det poppa upp i ditt huvud att "ah! DET vill jag bli! Varför har jag inte tänkt på det innan?"



Jo, för att du har gått igenom flera utvecklingsfaser sen dess och säkert mycket väl tänkt tanken men ratat den då lika snabbt, för på den tiden var det ointressant..=)

Hur tror du annars att alla revisorer kommer till??;) Man måste bli "vuxen-vuxen" innan man tycker sånt låter intressant..=)



PUSS!

2010-03-08 @ 13:39:11
URL: http://vamperilla.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0